tisdag 16 juni 2009

Team LD's i vännäs.....



Hallå där!
.
Här kommer en försenad sammanfattning av våran norrlandstrip förra helgen.....
.
På något (extremt underligt) sett hade pappa gått med på att köra upp mig och Sandra, då det inte fanns några djurplatser på tågen. Eftersom vi inte planerat att åka bil hade vi inte anmält några hundar till rasen, utan bara juniorhandlingen. Sandras championhane Lorden, SuCh FinuCh LD's Veni Vidi Vici blev våran enda representant i rasringen.
.
Med mig som juniorhandling hund hade jag vårat lilla busfrö, Mocca. Hon är fortfarande ung (15mån) så det blev lite av en chansning att tävla med henne och jag velade in i det sista. Speciellt med tanke på att den lilla bråkungen busade som en galning utanför ringen och Inte visste vad ordet "stå" eller "stanna" betyder, hmmm.... Var det inte det som jag lärde henne redan som liten valp? Dessa vovvar slutar aldrig att förvåna en!
.
Innan juniorhandlingen startade så var det dax för Lorden att visa framtassarna i rasringen. Resultatet blev, precis som förra året, BIR och ännu ett Cacib! Jätteroligt! Sandra hade glömt sina utställningskläder, men som tur var löste det sig då jag hade med en extra kjol och vi fick tag i kavaj och skor hon lånade också. Kläderna, är nog det, näst efter hunden och trimmgrejerna som man absolut Inte vill glömma..........
.
Nu över till handligen igen.... Jag och Mocca gjorde i alla fall debut i jh-ringen tillsammans och hon fortsatte att förvåna, denna gång väldigt positivt! Hon uppförde sig jättebra och var jätteduktig! Även vid moment så som t ex handbyte och hon stod Stilla medans jag gick runt henne! Tänk vad hon kan när det väl gäller, duktiga lilla Mocca!
.
Både jag och Sandra gick vidare till finalen, topp-5, vilket var jätteroligt!
Efter ytterligare några prövningar i finalringen så bestämde sig domaren för placeringarna:
.
5: Lotten Rönquist med Bolognese
4: Amanda Brugge med Softis
3: Rebecca Johansson m Amris
.
Det var bara jag och Sandra kvar, och snacka om att det var roligt!
.
2: Sandra och Lord!
1: Jag och Mocca!
.
Jätteroligt, Det var första gången jag tävlade med sötnosen och det hade jag inte förväntat mig i den hårda konkurensen med en liten busunge som Mocca ;o)
.
En lyckad dag för team LD's! BIR med den ända anmälda LD's hunden och 1&2 i juniorhandlingen!
.
Denna helg gör vi om igen Sandra :)))
.
Många bilder hittar ni under "News" på hemsidan.
Kika gärna in på juniorhandling sidan som jag gör, för att se bilder i mängder från handlingen:
.
.
Nu är det dax att krypa till kojjs!


1 kommentar:

  1. Ni är så duktiga.. önskar jaa hade haft en sån dotter som Jossan.. Kram på er o ha en superskön midsommar

    SvaraRadera